Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Szabályok


Nevezés:

Ahhoz, hogy indulhass az F1 RFT 2012 v2 es modot kell letölteni:

ligateam2008.mlap.hu/html/23199810/render/letoltesek-setupok-egyeb (itt mindent megtaláltok ami pluszban kell)

maszosz.hu/page.php

Fagyás ritkítása érdekében szükséges a HUD-ot minimalizálni (csak fordulatszámmérő) vagy a grafikát legalacsonyabbra venni!

Játékban használt neved így nézzen ki pl: Vilmos Kovacs Ékezet nélkül!

Fontos hogy a szerverre csatlakozás előtt minden netigénylő program be legyen zárva: (netböngésző, torrent). Ts használata engedélyezett. Ts címet a játékosok megkapják ha kérik.

Tesztek, futamok, egyéb szabályok:

A futamokat megelőző napokon lehetőség van tesztelni az adott pályákon, lásd: Tesztek, Futamok időpontjai menüpont alatt. általában a ligavezető készíti a szervert de csinálhat bárki akinek elég erős a rendszere, illetve a netkapcsolata. Setupokat lehet egymás között cserélgetni valamint futamok előtt többnyire mindenki kap az adott pályára egy kiindulóbeállítást.

A futamok hossza 75% ez általában 1 órát jelent. Az időmérő lebonyolítása a versenyt megelőző napon, vagy közösen egyeztetett napon fog lezajlani, hogy a versenyen lehetőleg kevesebb legyen az esélye, hogy valakinél leálljon a játék. Akit verseny előtt ledob a játék azt megvárjuk.

Verseny alatt tilos a chat, csakis a Safety car írhat amennyiben a pályára lép. Aki ok nélkül írogat mások játékát zavarja az büntetésre számíthat az azt követő futamon.

Gondolom a ligatagoknak nem kell ecsetelgetni a zászlószabályokat illetve az új tagoknak sem, aki ligázni akar annak illik ismerni hogy mit kell tenni (zöld, sárga, piros, kék) ha ezeket látjuk :)

Restart csakis és csakis akkor lehet ha valakit ledob a játék a rajt előtt, ebben az esetben max 2xszer indulhat újra a verseny (több csak időigényes mulatság lenne) Hisztériától, restartért esedezéstől kíméljük egymást.

Aki a boxba ragadt véletlen az ne essen kétségbe, mert ahogy a rajt után az első helyezett elhagyja az 1. szektor mérési pontját a boxlámpa Zöldre vált.

Rajt-nál akinél az "azonnal nyerni akarok elv" látszodik akkor a Versenybíroknál is az "azonnal büntetem elv" fog játszani

Versenyszituációk alatt lehetőleg figyeljünk az előttünk és mögöttünk levőre 1 2 apró lökdösődés előfordul, olyan ütközések amelyek nem okoznak sérülést, az érintettnek valamint nem szerez ebből pozíciót a támadó fél nem büntetendő. Sorozatos koccanások, kiforgatás, belemenés (féktávelméréstől függetlenül) többszöri irányváltoztatás (2-nél több), pályáról való leszorítás, előzési helyzetnél helyhagyás elmulasztása,  eseteinél a versenybírok a futam visszajátszását átnézik, és az eset súlyosságához mérten döntenek. Óvást lehet benyújtani aki úgy érzi, 24 óra után nem fogadjuk el!

Bünetések fokozatai:

1. figyelmezetés

2. + 20mp hozzáadódik az adott futamon elért eredményéhez

3. utolsó rajthely a következő futamon amin az adott játékos megjelenik

4. futameltilás

5. kizárás a ligából

Külön meg kell említeni a boxkivezetővonalat, aki átlépi az ugyancsak a fent említett pontoktol eltekintve automatikusan 20mp-es időbüntetést kap, ez a szabály érvényét vesztheti azon pályákon ahol a boxkivezető sáv szűkös (Monaco) de ezt a vezetőség jelezni fogja mely pályán enyhül ez a szabály DE 4 kerekkél átvágni akkor sem lehet csak 2 kerekkél lehet elhagyni.

Versenybírok: Raffai Ádám, Borbély Arnold, Bracsók János

Pályalevágás, szélesítés:

 

 grab_005.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pályalevágás még éppen szabályos esete, mikor a külső kerekek még a pályán vannak, amennyiben a külső kerekek elhagyják a pályát rendszeresen, figyelmeztetésben részesül az illető, többszöri vágás esetén a fent említett fokozatok szerint haladhat a játékos!

 

 

grab_006.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Szélesítés egy nagyon csúnya, de még elfogadható esete. A legtöbb pályán a kerekvető, vagy fehér vonal jelzi a határt, 2 kerékkel többel nem lehet elhagyni a pályát. Többszöri szélesítés büntetendő, értelemszerűen ahogy a vágásnál is minel több és szándékos annál súlyosabb a szankció. Vannak pályák ahol  a határt műfüves részek jelzik olyanok amelynek nem csúsznak (hockenheim, korea)

 

Játékbeállítások:

Zászlószabály: Teljes

Gumikopás: Normál

Műszaki hiba: Normál

Üzemanyagfogyasztás: Normál

Versenytáv: 75%

Rajt típusa: Felvezető/Álló

Segédletek:

Irányítás: Közepes

Auto váltó: Engedélyezve

Stabilitás: Magas

ABS: Magas

TC: Magas

Kuplung: Engedélyezve

Törésszorzó: 40% (Monaco 30%)

 

Jó játékot minden kedves ligatagnak! :)